onsdag 2 mars 2011

Energi nagon?

Jag ar helt slut. Ingen energi kvar I kroppen kanns det som. Och jag vet varfor och den primara anledningen ar inte som man kanske skulle kunna tro mitt spackade schema. Nej anledningen till att jag ar sa trott ar helt enkelt att nar jag har fullt upp sa prioriterar jag bort att sova.

Jag har alltid tyckt att det ar ganska trist att sova och nar jag dessutom har fullt upp sa finns det ju tusen saker som ar mycket roligare an att dromma bort tiden (jag drommer for ovrigt ofta mardrommar sa det gor det ju inte roligare). Dessutom har jag en tendens att piggna till framat natten och tycker att lugnet som lagger sig nar det blir sent ar valdigt skont for att halla pa och pyssla lite hemma. Foljden av detta blir att jag lagger mig sent.

Men det har haller inte langre sa nu maste jag andra nagot. Jag kanner att jag ar pa gransen hela tiden. Med det menar jag att allt ar okej sa lange allt fungerar men jag fixar inte minsta lilla motgang for da exploderar jag alternativt blir ledsen. Jag kanner mig otroligt lattretlig och inte direkt trevlig. Sa jag kollade upp symptom pa somnbrist:

Symptom på sömnbrist är bl a koncentrationssvårigheter, irritation, minnesförlust, håglöshet och svårigheter att varva ner och somna in.

Och ja det stammer ju ganska bra in pa mig. Allting faktiskt. Jag fixar mina dagar anda tack vare traningen men jag tror att jag behover andra nagot mer for sa har kan jag ju inte ma (och se ut, ser ni hur blek jag ar?).

Sa min action plan ar att tvinga mig sjalv att lagga mig klockan elva varje kvall i en vecka for att se till att i alla fall ha forutsattningarna for atta timmars somn per natt. Vi borjar ikvall och sa far vi se hur det gar. Wish me luck!

1 kommentar:

  1. I wish you luck!
    ps. varm mjölk somnar man gott av ds.
    KRAM Anna

    SvaraRadera