måndag 7 mars 2011

Knappt fyra timmar

Ja det ar vad jag har sovit inatt. Den uppmarksamme sag nog att jag la upp gardagens inlagg en halvtimme efter midnatt (det gar alltsa sadar med planen att lagga sig senast klockan elva varje kvall) och jag slackte mycket riktigt lampan efter att jag tryckt pa sendknappen pa telefonen.

Men...minuterna efter detta utspelade sig ungefar sahar i Johannas huvud:
" Oh nu ska jag sova...hm undrar om vi har ratt placering pa skapen i koket, ja men det far jag fraga imorgon jag kommer att komma ihag det sov nu...men tank om jag glommer det! Kom ihag kom ihag kom ihag...och nu ska jag sova...fast just det vi kan ju inte ha koket monterat den veckan vi maste ju hinna mala forst! Ah nej, VAD SKA VI GORA NUUU??? Nej men lugna dig, det ar ju bara att byta vecka, sov nu...Och listerna jag satte pa skapen, de behovs ju inte! Maste komma ihag att saga till F om det, det ar tre saker du ska komma ihag du kommer att komma ihag det imorgon sov nu...fast tank om SOV NU!...fast lister, malning, placering, malning, placering, lister...etc"

Ungefar har gav jag upp och gick upp igen till pojkvannen som fortfarande var uppe. Sa mina superintelligenta tankar, rorde till allt en aning for det ar ofta sa nar man forsoker prata logiskt vid ett pa natten, och sedan gick jag och la mig igen. Tankarna fortsatte snurra och jag somnade nagon gang strax efter tva, suck!

Idag kanner jag mig alldeles groggy. Bade jag och pojkvannen ser ut som om vi sett ett spoke, bleka och morka under ogonen. Toleranstroskeln ar ickeexisterande idag, don't mess with me I bite so to say!

Sa planen for ikvall ar att inte gora nagot som har nagonting med kok att gora. Det blir lite traning och sedan blir det rygglage framfor soffan och en tidig natt sa att jag ar tillbaka fit for fight imorgon!

Okej fullt sa har illa har det inte varit idag men det ar helt klart sahar det har kants

1 kommentar:

  1. haha du bjuder på rolig bild... men skämt o sido att inte få sova är vidrigt! Jag blir sjuk i hela kroppen om jag inte får min 6-8 timmars sömn!
    Min Lotta har dålig sömnkvalité! Hon har fått en alldeles ny tablett för behandling av svårigheter att somna eller sova; Circadin! Man blir inget påverkad av det dagen efter som de gamla sömnpillren. Circadin innehåller vårt eget sömnhormon melatonin. Värt att testa!
    Längtar till Antibes, ska bli kul att ses och all lycka med lägenheten! KRAM

    SvaraRadera