måndag 7 mars 2011

Nu ger jag upp för idag

Ja jag går och lägger mig alltså. Åh så duktigt av mig för klockan är bara tio och jag tänker gå och sova, det är bra gjort för det vore mycket roligare att vara uppe lite till, men nej jag ska sova!

För sova behöver jag, det har känts idag. Inte minst på träningen kändes det. Började med lite styrketräning, 30 minuter ryggträning, det gick bra och jag var riktigt stark! La till en bicepsövning på slutet och gjorde personbästa! 10 repetitioner med 8kg hantlar, 8 reps med 10 kg hantlar och slutligen 6 reps med 10 kg hantlar. 10 kg hantlarna är rätt stora, det ser coolt ut, haha .:D

Jaha säger ni nu, om det gick så bra på träningen vad menar du då med att man måste sova för annars känns det på träningen? Jo det ska jag berätta. För om styrketräningen gick bra så gick konditionsträningen i form av bodycombat raka motsatsen. Jag trodde nästan att jag skulle tuppa av! Ingen studs i benen, inget flås och jag, JAG, ville bara att passet skulle ta slut så att jag kunde få gå hem! Inte likt mig alls! Vill jag inte träna ja då är något fel. Jag skippade till och med mage och rumpa passet efteråt och tog bilen direkt hem istället. Så av denna anledning MÅSTE jag alltså sova nu.

Och ja just det, då jag inser att mitt matinlägg tydligen kan tolkas helt fel och att det verkar som om jag äter väldigt lite så vill jag förtydliga att jag inte äter lite. Och min lunch är såklart tillagad och innehåller även grönsaker och kryddor men då jag enbart skrev ur proteinsynpunkt så skrev jag inga detaljer, bara basvarorna den är tillagad av. Ikväll har vi ätit köttbullar och stuvad blomkål, supergott! Jag älskar stuvad blomkål, stuvad broccoli, stuvade makaroner you name it bara det är stuvat. Pojkvännen är inte fullt lika förtjust, bättre för mig för då kunde jag äta upp både min portion och halva hans hehe. Så no worries jag kommer inte försvinna bort jag äter som en kille. Det jag bör ändra i det jag äter är att äta lite mindre godis, helgen har varit en enda stor frossa och det var ju gott men man mår inte toppen av det. Så nu tänkte jag försöka mig på att inte äta godis i veckorna, eller i alla fall inte så mycket.

Men oj nu blir det här jättelångt och jag skulle ju sova var det ja. Godnatt på er!

3 kommentarer:

  1. Jag vet vad du menar när man inte sovit ordentligt :) Det ÄR superviktigt att sova om man ska kunna träna. Annars är det ingen idé att träna :)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!!! Alltid lika kul med pb:n då det ett kvitto på att träningen går framåt.

    Stor kraaam

    PS: Hoppas du fick sova ut lite och att du inte går och blir sjuk.

    SvaraRadera
  3. Tack Petra! :) Fick sova lite tillslut ocksa sa nu mar jag battre. Kramar!

    SvaraRadera