onsdag 23 mars 2011

Kluvna hartoppar

Har upptackt att mitt har ar en katastrof. Jag har nastan inte ett enda harstra som inte ar kluvet en, tva eller tre ganger. Och det varsta ar att det inte hjalper att bara toppa haret for de kluvna harstrana har alla mojliga langder, de finns med andra ord precis overallt! Och jag avskyr dem! Jag har forklarat krig mot dem helt enkelt och sitter med saxen i hogsta hugg och kapar av harstra for harstra dar jag hittar en kluven topp. Ett omojligt projekt kanns det som. Kan nog jamforas med att forsoka hitta 5000 nalar i en stor hostack :) Men jag ger mig inte utan kampar pa!

Men fragan ar nu varfor jag har fatt ett har med en massa forstorda harstran? En anledning ar saklart att mitt har ar valdigt langt och da blir det saklart slitet. Men jag tror att den storsta anledningen ar att jag tranar sa mycket och darmed satter upp haret i tighta harband hela tiden. Mitt har ar sa glansigt sa om jag inte verkligen drar at mina harsnoddar sa ramlar haret ner. Men da haret ar svettigt och jag forsoker ta bort den ordentligt ditsatta snodden ja da blir det latt att man drar och sliter lite for mycket.

Sa vad ska jag gora? Ar det nagon som har nagot tips pa harsnoddar som ar lite snallare mot haret en den klassiska modellen som jag anvander?

Min nuvarande snoddmodell

3 kommentarer:

  1. Aj då ett sånt elände...
    Vad sägs om att använda duschmössa under passen?
    Jag menar du tränar väl för att BLI snygg och frisk och fit osv...Hur du ser ut under tiden spelar väl mindre roll...ELLER???

    Kram från din omtänksamma moster...

    SvaraRadera
  2. Jag använder hårkam, du vet en sån där stor nypa! Snurrar håret i en tofs lägger upp den o så nyper kammen tag i håret och det sitter som berget! Sen är det bara att ta bort kammen så faller allt ner! Annars finns det hårsnoddar med tyg, de är snällare mot håret. Eller klipp upp håret i en lite kortare frisyr!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hihi till min kära moster får jag säga att du nog inte riktigt inser just hur fåfäng din systerdotter är ;) (bryr mig alltid...)

    Anna, ja jag har hört det där om kam. Jag betvivlar lite att det kan hålla mitt hår under ett extremt hoppigt pass men jag ska testa.

    Gillar verkligen mitt långa hår så är inte så pigg på att klippa av det...

    Tack båda för era tips! kramar

    SvaraRadera