tisdag 4 januari 2011

En dålig början

Jag börjar undra om Frankrike inte vill ha mig tillbaka? Eller nu överdriver jag men det känns verkligen inte som om något går min väg idag. Det hela började med att mitt bagage återigen inte anlände tillsammans med mig till Nice idag! Riktigt dåligt av Lufthansa och Munchens flygplats tycker jag! Jag ringde och försökte anmäla detta till mitt försäkringsbolag som var mycket hjälpsamma när samma sak hände på resan till Sverige. Men denna gång fick jag prata med en för att uttrycka det snällt mindre trevlig tjej som inte kunde hjälpa mig då jag denna gång ju befann mig i Sverige, dessutom hade det blivit något fel med rapporten gjord för ett par veckor sedan så hon kunde inte finna min fil där infon fanns alltså kunde hon inte heller hjälpa mig med detta, GRRR!!!!

För att förstå precis hur mycket GRRRR detta var för mig kan jag tillägga att jag har sovit ca 4 timmar inatt och vaknat varje timme under dessa så att säga att jag är trött är en underdrift.

Hursom, efter att ha sovit lite hemma skulle jag ge mig av till gymmet. Av någon anledning var det just idag sjukt mycket trafik, jag kom alltså försent, KUL!

Men OK gympasset var bra, bodypump och LIA blev det, sjukt jobbigt...

Sen kommer finalen. När jag körde hem med min bil, där för övrigt ett av lysena har gått sönder medan jag varit borta, la jag märke till att bensinmätaren stått på exakt samma värde sedan pojkvännen hämtade mig på flygplatsen. Visserligen är den ganska bensinsnål men inte så bensinsnål eller? Så det har väl också gått sönder nu! Toppen, allt fungerade innan verkstaden och nu är två saker trasiga!

Ja och mitt bagage har fortfarande inte kommit tillrätta, det står bara att "Tracing still ongoing". Jag vill bara gå och gömma mig, skitdag!

5 kommentarer:

  1. Ja vad ska man säga. Önskar jag kunde
    hjälpa dig på något sätt. Du får försöka tänka på att ni fått fler bra nyheter på sistone. Allt är inte skit och det ordnar sig säkert med bagaget........ Kramar från pappa o Anna

    SvaraRadera
  2. Det är ju helt otroligt vilken nedrans otur!! Jag hoppas att det löser sig snart med allt.

    SvaraRadera
  3. Ja DU det är ju inte första gången med detta flygbolag. Jag har åkt med SAS och detta har ALDRIG hänt. Varför åker Du inte med SAS och dessutom landar och startar i Norrköping. Endast byte i K-hamn.
    kram på Dig.

    SvaraRadera
  4. Ja jag skulle gärna åkt med SAS till Norrköping men den biljetten var 200 euro dyrare och då jag skulle först till Västerås var det inte värt det denna gång men helt klart att tänka på.(fast det här var faktiskt en code share SAS/LH så det fanns SAS resenärer på planet också så vet inte hur det gick för dem, tror nästan det är mer flygplatsen än flygbolaget?)

    kramar och hoppas du mår bättre

    SvaraRadera
  5. Det är nog helt rätt att det mer beror på flygplatsen och De som dels skickar iväg bagaget samt De som lassar och lossar planen.
    Är Du ute i god tid innan avresa kan Du få tag i billiga bilj med SAS. Tänk på det.
    Ska gå och träna idag efter 3 v uppehåll.
    Nu snöar det ute och det ska komma upp mot 2 dm idag. Härligt!!!!Vinter när det ska vara vinter. Det är det som är charmen med årstider.
    Kram på Dig.

    SvaraRadera