lördag 22 januari 2011

Härliga lördag!

Helgen har börjat bra. Efter att ha segat ett tag i sängen föreslog pojkvännen en joggingtur. Jag var egentligen inte alls sugen på att gå ut och springa, hade snarare tänkt mig en promenad eller bara en stor frukost, men det är ju inte så att jag kan ligga kvar om han går ut och joggar! Är man tävlingsmänniska så är man så "challenge accepted" som Barney i How I met your mother skulle ha sagt. Dessutom sken solen så lite lockande var det ändå att komma ut. Jag tog alltså på mig mina nya Nike joggingskor och vi gav oss ut...

Och hur gick det då? Jo det ska jag berätta. Jag slog mitt tidigare rekord med nästan tre minuter! Det låter kanske inte så mycket men det är mycket för mig för jag är så dålig på att springa och min teknik är icke existerande. Men den här gången hände något. Jag tror jag fattade hur man springer! Jag mötte en annan joggare och såg hur han tog ut stegen och testade. Och oj vilken skillnad! Visserligen mycket jobbigare men nu gick det ju i alla fall framåt och det gör ju det hela lite roligare :) En 26 minuters tur blev det och det var faktiskt så pass roligt att jag kan tänka mig att göra det igen!

Men nog om det. Nu har vi avslutat en stor frukost och ska ge oss iväg och titta på färg och parkett och sånt där annat roligt. Ha en riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar