onsdag 19 januari 2011

Stress stress stress

Jag ar alldeles for uppe i varv nu. Jag kan riktigt kanna hur jag bara skiftar fran att vara stressad over en sak till nasta och aven om de sakerna loser sig kommer jag hitta nagot nytt. Det kommer nog fortsatta sahar tills vi far ordning pa det har med lagenhetskop. Jag far val acceptera att det har ar mitt storsta projekt nagonsin och det ar ganska normalt att det paverkar mig och gor mig lite nervos. Jag ska verkligen verkligen forsoka lagga mig lite tidigare ikvall for jag skulle behova sova mer an sex timmar!

Pa tal om sova. Den senaste veckan har min kropp en ny marklig foreteelse. Jag vaknar varje natt av att min ena, eller bada, av mina hander ar bortdomnade. Det hander mest med vansterhanden men det hande aven med den hogra. Jag har haft problem med detta tidigare da jag garna sover pa mina armar och darmed stoppar blodflodet och sa vaknar man med ett par armar helt utan rorelseformaga och kansel (om ni har upplevt det vet ni vad jag menar, om ni inte har upplevt det kan kanslan av att ta i sin bortdomnade arm bara jamforas med att ta i nagon annans arm for du kanner absolut inget i armen). Men nu hander detta som sagt varje natt och bara med handerna! Jag funderar pa om traningen har fatt nagon liten nerv att lagga sig i klam kanske? Ska forsoka stretcha brost och ryggmuskler lite mer och se om det kan hjalpa.

Men nu ar det dags for traning. Step, veckans favoritpass! Maste bara piggna till lite. Upp och hoppa! :)

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att det är stressigt! Det är stora steg i livet som ni tar och man vill att allt ska gå bra och snabbt. Att vänta är jobbigt!

    Det där med dina händer är ju lite läskigt! Jag fick mycket sånt när jag var gravid och det var inte kul. Kanske är det en nerv? Fortsätter det så överväg läkare!

    SvaraRadera
  2. Detta med Dina händer hände en arbetskamrat till mig som tränade jämnt och mycket just med handlederna typ som i Body-pump. Hon var hos en handkir som ord. vila från övn. med just skivstång och eg. all träning som berör just handleden.Så det är bara att vila dessa små leder. FÖR mycket träning så intensivt som Du gör visar sig för eller senare med just ledbesvär. Tänk på hur knä och höfter kommer att må om ett par år om Du fortsätter detta tempo.
    LAgom är bäst.
    Kram igen

    SvaraRadera