måndag 10 januari 2011

Söndagen

Jag hade planer om att skriva lite i bloggen idag men jag har haft fullt upp med en massa annat. Jag vaknade ganska så tidigt eftersom vi somnade i soffan vid elvatiden igår. Det blev en liten morgonpromenad med pojkvännen för att se hur lång tid det tog att gå till en av lägenheterna vi har tittat på. Det tog lite för lång tid för att den skulle vara riktigt interessant tyvärr, i alla fall till det priset som den säljs för...

Dagen fortsatte i effektivitetens tecken. Matshopping följdes av städning. Det blev invigning av nya dammsugaren, tror det är första gången på mer än ett år som det är riktigt dammfritt här, man kan ju inte säga att det är ett nöje att dammsuga men om med den gamla dammsugaren var det helt fruktansvärt tråkigt då det ju inte hände någonting gav dammsugandet med denna nya i alla fall en viss tillfredställelse :) . Peppad av min lyckade dammsugning blev jag även motiverad att tvätta fönstren så nu kan man faktiskt se ut igenom dem! (jag vågar inte berätta när de tvättades senast)

Resten av dagen har vi ägnat åt lägenheter. Vi har gjort budgetar för möbler, kök och badrum. Vi har kollat vår egen personliga budget. Vi har gjort diverse simulationer för att få reda på vår månadskostnad. Det känns som om mina ögon går i kors nu ärligt talat. Och slutsatsen är att ja vi har råd med vad vi har bjudit på men fy vad dyrt det blir och fy vad mycket mindre pengar jag kommer att ha per månad. Det är bäst att jag använder min Lancome kräm med vördnad nu för med min nya budget kommer inte den passa så bra in :( Men samtidigt finns det inga alternativ, det är så här dyrt som det är om vi ska köpa här och de flesta andra verkar ju klara av det så det får väl fungera för oss också...

Jag är ledsen att det är så väldigt ont om bilder i bloggen på sistone. Har ju fått en jättefin kamera i födelsedagspresent som jag har använt och tagit jättefina bilder med. Har bara inte tid än att lägga över dem i datorn men det kommer.

Sätter in en bild från min födelsedag istället. Champagne på balkongen på lyxhotell... En livsstil vilken som sagt inte passar superbra ihop med lägenhetsköp, så i fortsättningen får det väl bli vin på den egna balkongen istället, det går ju det med ;)

Bild tagen av pojkvännen

Nu är det bäst att jag går och sover för att orka med morgondagen. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar