måndag 10 januari 2011

Nytt år nya mål

Ja nu ar det alltsa 2011, ett helt nytt ar med alla mojligheter detta innebar. Sa aven om jag inte brukar gora detta tankte jag forsoka att infor detta ar satta upp lite mal for mig sjalv. Det ar inte sa konkreta mal men mer saker som jag ska forsoka tanka pa och uppna, for att bli en lite battre och gladare manniska helt enkelt.

Detta är mina mål för 2011

  • Inte fastna i ett negativt tankande utan forsoka att se varje situation fran ett positivt perspektiv
  • Inte tvivla pa mig sjalv utan tro pa att jag ar bra, smart och att jag kan uppna vad jag vill
  • Vaga synas och horas!
  • Handla aktivt for att forandra min situation om jag inte ar nojd med den och undvika att hamna i en offerposition
  • Borja varje dag med en positiv tanke


Ja om jag lyckas med malen ovan da tror jag att alla konkreta mal som jag kan tankas ha (och har) kommer att losa sig av sig sjalva.

Jag skulle dock fortfarande även vilja ha lite mer konkreta mål att sträva efter för jag mår bäst när jag tävlar lite med mig själv. Om vi lyckas med lägenhetsköp ja då kommer jag ju ha något väldigt konkret att jobba mot. Att bygga upp ett hem! Det vore riktigt roligt!

När det gäller träningen så söker jag även där efter nya mål. För nu har jag uppnått allt det jag hade som mål under 2010!
Detta var mina träningsmål för 2010:

  • Att ta 5 kg i biceps på bodypump
  • Att lära mig step
  • Att få synliga axelmuskler
  • Att kunna köra hela bodypumppasset utan att ta bort femkilosvikterna från stången

Sedan uppnådde jag även ett par andra saker som jag inte direkt hade som mål men som ju var roliga att uppnå i alla fall:

  • Orkade träna tre pass i ett sträck
  • Fick synliga magmuskler

Men nu behöver jag alltså lite nya mål inför 2011. Vad ska jag sträva efter nu? Några ideer?

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som uppnått alla dessa mål!! Synliga magrutor! Imponerande. In my dreams. Men kanske att jag skulle palla det 2011? Dream big liksom!

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Och ja det dar med magrutorna det var faktiskt inte sa svart, bara hande. Fast i arlighetens namn ska jag erkanna att de inte syns pa hela magen bara pa ovre delen, pa nedre delen ligger det lite mjukt fluff framfor ;) Men satsa pa det till 2011 tycker jag, det fixar du! Jag har kort 15 minuter mage tva ganger i veckan ungefar plus vanlig traning da. kram

    SvaraRadera