söndag 30 januari 2011

Proteinmuffins...

...eller ja snarare proteinmuffin i singular om man tittar på mitt resultat. Jag hade inte tillräckligt med muffinsformar och överfyllde således de jag hade. Och detta kombinerat med en lösare smet en för vanliga muffins gick hm sådär. Jag tror att det här receptet behöver jobbas på lite mer för smaken är också sådär för att vara helt ärlig. Men så här gjorde jag i alla fall:

Blanda:
2 ägg
1.5 dl whey proteinpulver vanilj
2 tsk bakpulver
2 msk olja
250 gram fromage blanc (ska vara kesella vilket är hårdare i konsistensen och alltså säkert bättre)

Fyll muffinsformar och grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter på runt 175 grader. Då får ni detta fantastiska resultat :P



Ja och så här ser jag ut idag om ni skulle undra. Mina mysa hemma kläder. Önskar att jag skulle kunna gå klädd så här hela tiden ibland.


Sent from my Blackberry

2 kommentarer:

  1. Hahaha muffinsarna ser ut som ett kostverk och riktigt smarriga, mums!

    SvaraRadera
  2. Ha ha vilka härliga muffins!!!Vet inte varför jag inte skriver av receptet!!?? ;-)
    Kramar från Ninni

    SvaraRadera