onsdag 12 januari 2011

Veckans träning v.1 (samt lite pepptalk)

Första veckan på året. Även första riktiga träningsveckan efter två veckor hemma med endast en bråkdel av den träning som jag brukar ha på schemat. Det var "la reprise" som man säger i Frankrike (betyder ungefär då man tar tag i det igen) och oj vad det kändes! Jag var verkligen inte i form. Det var så jobbigt att det inte ens var sådär jätteroligt som det brukar vara för jag var helt enkelt för trött. Tur då att jag är så himla envis så jag höll ut genom en veckas sega och tunga träningspass. För idag kände jag att jag var tillbaka i min gamla form igen! Ett bodycombat pass och ett steppass har jag kört idag och det var toppen! Orken fanns där och endorfinerna sprutade! Fick återigen den härliga "åh vad jag älskar att träna" känslan så det var helt klart värt en vecka av kämpande.

Detta fick mig dock att inse hur svårt det säkert kan vara att komma igång och träna när man inte alls är van, för i början är det ju inte sådär jätteroligt som alla träningsfrälsta pratar om och har man inte tränat innan så tar det förmodligen mer än en vecka innan man får den riktiga endorfin och träningskicken. Men...HÅLL UT! För det ÄR VÄRT DET! Jag lovar, att träna är det bästa som finns!




Så här såg min första tunga träningsvecka på 2011 ut, jag körde på fullt ös medvetslös såklart. Lagom är inte riktigt min grej ;)

Måndag: VILA (fortfarande i Sverige)
Tisdag: (Återvänder till Frankrike lunchtid) Bodypump 45 minuter, LIA (aerobics) 45 minuter
Onsdag: Bodycombat 60 minuter (lunch), Step 65 minuter (kväll)
Torsdag: Bodypump 45 minuter, Mage 15 minuter, Rumpa 15 minuter
Fredag: Step 45 minuter
Lördag: Axlar 30 minuter, Bodycombat 60 minuter
Söndag: VILA

Nu ska jag fortsätta att stirra på min mail och hoppas att det kommer in lite respons angående lägenheten... Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

  1. Träna är verkligen det bästa som finns :)

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur?! Nar man val har forstatt hur roligt och skont det ar sa ar ju det svara inte att pusha sig for att ga och trana, det ar att halla sig sa att man inte tranar for mycket! :)

    SvaraRadera