måndag 24 januari 2011

Kök kök kök

Jag har lite kök pa hjarnan just nu. Spenderade hela eftermiddagen igar med IKEAs simulationsverktyg for att skapa sig sitt kök och inatt dromde jag om att köket var fardigt och om hur det sag ut! Kanske blev lite overdos av planerande framfor datorn igar? ;) Vi lyckades dock tillslut fa till en forsta ide om hur vi skulle vilja att vart framtida kök ser ut. Jag hoppas att slutresultatet blir lika fint som det verkar i simulationsverktyget :)

Var ide just nu
Helgen har i ovrigt varit valdigt lugn vilket kanndes valbehovligt. Det har varit soligt sa igar spenderade jag ett par timmar i solen pa balkongen, riktigt skont! Helgen har aven gatt i atandets tecken. H som ar pa besok lagar valdigt god mat sa i fredags kvall blev det lasange (vi var tre personer och at upp en lasange dimensionerad for sex till atta personer...) foljt av hemmagjord chokladmousse. I lordags kvall var vi hembjudna till franska vanner som bjod pa Tartiflette (typisk fransk vintermat bestaende av potatis och en massa ost och gradde, light light...), igar morse bakade jag som sagt scones och igar kvall var vi ute och at och jag at jattegoda Ravioli Nicoise. Jag kanner mig lite smasvullen just nu minst sagt sa att idag borja dagen med en frasch fruktsallad med keso kandes som en liten reningskur :)

Nej nu ar det dags att satta igang med jobbet! Ha en bra start pa veckan!

1 kommentar:

  1. Mysig helg ni har haft! Minns drömmar om kök :) kul kul kul o underbart när det blir klart! Stilrent o fräscht m vitt o mörkt o trä, snyggt!

    Just nu är mitt huvud på kaklat badrum :) kul det med!
    Kramar från Uppsala... Anna

    SvaraRadera