lördag 20 mars 2010

Aktiv vila?

Idag har jag inte gått till gymmet för jag kände att jag behövde vila lite grann. Tänkte därför bara ta en liten promenad bort till våra vänner som håller på och bygger hus. Där skulle det bjudas på mat och sen tänkte jag umgås en sväng med dem innan det var dags att gå hem igen. Detta är vad jag trodde när jag promenerade dit, ganska hungrig, och såg såhär glad ut:

Om jag hade vetat då att maten skulle vara slut när jag kom fram (visserligen drygt en timme sent...hm hm) och att det skulle finnas en massa sten...

...som skulle bäras i hinkar...

...uppför en brant backe...

...för att dumpas på en hög...

...och allt detta utan att ha ätit sedan frukost, ja då skulle jag nog snarare sett ut såhär på vägen dit, vilket är vad jag gjorde på vägen hem två timmar senare...(ok ok med viss överdrift för effektens skull)

Som tur vad insåg pojkvännen krisläget och den akuta matbristen (jag kan bli ganska arg när jag inte får mat, tror att jag har skrämt honom :S )och åkte snabbt hem på motorcykeln för att hämta bilen och plocka upp mig halvvägs hem så att jag inte behövde gå hela vägen tillbaka. Han åkte sedan med mig till Decathlon där vi köpte mina eftertraktade proteinbarer som jag snabbt klämde i mig. Humöret började då stiga en aning och efter att nu även ha fyllt på förråden med fromage blanc, banan och flingor ser jag såhär harmonisk ut.
Ja det var en liten saga om min dag (som faktiskt var ganska trevlig också ska tilläggas då det var gott om goda vänner bland stenarna), nu ska jag ladda batterierna framför TVn ett slag så att jag är redo för kvällens middag och fest! Ciao pescao!

3 kommentarer:

  1. Hej gumman! Vilket roligt inlägg! Anna visar mig nu hur jag skall göra en kommentar. Puss & Kram pappa

    SvaraRadera
  2. OH vad underbart härligt det ser ut att utan snö!!
    Härlig blogg

    SvaraRadera
  3. Ja man blir bortskämd med bra väder här, även fast jag faktiskt kan sakna snön ibland. Roligt att du gillar bloggen :)

    SvaraRadera