torsdag 25 mars 2010

Oinspirerad? Nej kanske inte ändå

Har suttit här en lång stund och funderat över vad jag ska skriva om och inte riktigt kommit igång. Detta trots att det faktiskt har varit en ganska händelserik dag. Är nog mest att jag inte känner mig på humör, känner mig sådär allmänt olustig som man kan göra ibland. Dagens olustighetskänsla började när genom en artikel i DN hamnade på en blogg om anorexia. Usch vilken fruktansvärt hemsk och konstig sjukdom anorexia är. Att läsa en berättelse sedd från en anorektikers huvud ger en verkligen perspektiv på vad det är man håller på med. Hur viktigt det är att inte bli för fixerad vid vad man äter och hur man ser ut. Tror detta är väldigt viktigt att vara medveten om speciellt när man tränar mycket. Träning ska vara något roligt och det måste alltid fortsätta vara det! Jag älskar att träna och det ger mig en otrolig kick, ändå blev jag rädd av bloggen ovan. Den gjorde en så medveten om att den här hemska sjukdomen finns och kan drabba vem som helst precis som vilken sjukdom som helst. Usch igen, hemskt!

Nej nu måste jag skriva om något lite roligare också, kan ju inte deppa ihop helt såhär på kvällen. Dagen har i alla fall gått i ätandets tecken för min del. Det var födelsedagslunch för ett par kollegor och vi gick till en fransk restaurang där de har typisk sydfransk mat = superfet mat och fois gras. Det var trevligt att komma ifrån jobbet lite men eftermiddagen blev ganska seg då det såklart, i sann fransk anda, dracks lite vin på lunchen. Jag drack bara ett halvt glas men det känns ändå kan jag lova.

En typisk sydfransk tallrik, fois gras, typiska korvar, magret de canard. Det här åt inte jag, känns ungefär lite aptitligt som julbord tycker jag (alltså inte), bara kött och inga grönsaker.

Detta är vad jag åt. Helt OK men ingen smaksensation kanske, och inte mycket mat för 15 euro...

Efter jobbet gav jag mig iväg mot gymmet. Blev övertalad att återigen testa ett bodyjam pass. Jag brukar verkligen inte gilla de passen, tycker det ofta är lite töntiga konstiga rörelser med, men idag måste jag säga att det för första gången var riktigt roligt! Var en mix av gamla koreografier så bara de bästa sångerna. Kul att variera lite från body combaten. Dock så är det ju inte speciellt jobbigt, som en snabb promenad ungefär, men kul var det! Så tack för övertalningen, synd att du inte kunde komma tillslut, hoppas det löste sig!

Efter jamen stannade jag kvar på ett body pump pass. Det gick riktigt segt! Känns som om jag bara blir svagare just nu. Tror att jag har tränat axlar lite för mycket eftersom de belastas ganska mycket i body combat också. Trots tröttheten var passet ändå ok då det var en mycket bra ledare så inte så illa tillslut.

När jag kom hem stod pojkvännen och lagade mat, mm me like! Han hade gjort en jättegod pasta med spenat, vin, ärtor och creme fraiche. Mums! Jag slukade snabbt min portion, har en hungrig dag idag, en sån där dag då jag kan äta nästan hur mycket som helst utan att bli mätt, lite konstigt. Så efter att ha ätit upp pastan kompletterade jag även med lite kakor och choklad :)

Pasta primavera

 Nu ligger jag inbäddad i två olika filtar på soffan, trots att det börjar bli varmt ute är det fortfarande ganska kallt i lägenheten... Ska leta lite träningskläder på nätet nu innan det är dags att sova. Tänkte passa på att shoppa lite när jag är hemma i Sverige :) Letar efter ett par långa jazzbyxor, tycker det är så snyggt, men svårt att hitta byxor som är tillräckligt långa när man är så lång som jag är (1.77), tips mottages gärna.

Vi hörs imorgon, godnattkramar.


1 kommentar:

  1. darling handla tränings byxor på American Apparel http://store.americanapparel.eu/8300.html?cid=153

    Jag har dessa i svart och de är bra :-)
    Jag tänkte även prova Long Tall Sally & för super snygga kläder kolla in Sweatty Beatty
    Cissi M xxxxx

    SvaraRadera