lördag 20 mars 2010

En grå morgon

Det är ju helt fel! Är ju helg nu så borde vara sol tycker jag... Men verkar inte bli så tyvärr. Idag är planen att hjälpa en vän bygga hus. Blir nog mest pojkvännen som ska hjälpa till så själv tänkte jag faktiskt passa på att stanna själv hemma ett tag och fixa här och så måste jag bort till Decathlon och inhandla lite nya proteinbars, sen promenerar jag nog bort till huset. Ja jag tänkte faktiskt försöka promenera, jag vägrar acceptera det totala bilberoendet som nästan existerar i den här regionen så jag ska trotsa det med en promenad, så det så!

Igår kväll var vi på ännu en avskedsfest, men den här gången var det i alla fall en tjej som jag inte känner så bra så det var ok. Hade en intressant konversation med ett par franska tjejer varav en var väldigt svartsjuk. Jag har såå svårt att förstå det, men jag kunde se hur det riktigt kröp i henne så fort hennes pojkvän inte var inom synhåll. Svartsjuka förstör så mycket, man kunde se det redan på dem. Försökte framföra min synpunkt på det hela, hon verkade smått fashinerad av att man kunde inte vara svartsjuk men förhoppningsvis såddes ett litet frö till eftertanke i alla fall.

Frukostdags!

1 kommentar:

  1. intressant det där med svartsjuka... det finns olika grader... blir den sjuklig förstör den! Jag var aldrig svartsjuk i mitt förra förhållande, litade helt o hållet på min man. Men sen efter braket o sveket o vad jag upptäckte om män under mina tre singelår så vet i katten. Men självklart litar jag på min man... men en en liten tagg finns där som kan poppa upp då o då. Tror det är en helt normal känsla. Ha en skön promenad och en härlig helg! KRAM Anna

    SvaraRadera