söndag 21 mars 2010

Söndagsmorgon!

Godmorgon godmorgon! Igår kväll var vi på trevlig och god middag hos en vän i Antibes. Hon hade en mycket fin lägenhet inredd i vitt och ljusa färger, så vill jag bo! När jag någon gång blir vuxen "på riktigt" och får en egen lägenhet med egna möbler (här hyr man möblerat) då ska jag inreda så. Vi får se när det blir.

Dagen har startat med en lång sovmorgon. Jag som aldrig brukar kunna ligga kvar i sängen för att jag blir uttråkad somnade nu om 3 gånger innan jag gick upp vid 10-tiden, skönt!

Nu har vi precis avslutat vår söndagsfrukost och ska sätta igång med söndagsstädning, halvroligt men väldigt välbehövligt, och lägenheten är ju inte så stor så går rätt snabbt. Ikväll ska vi hem till en gullig vän och hennes söta dotter på middag och jag har lovat att ta med mig lasagne, det är något som jag knappt har lagat förut så blir ett spännande experiment. Bäst att passa på när man har gott om tid på sig för matlagningsexperiment. Jag uppdaterar er om hur det går!

Nybakat aprikos och bananbröd


+
 Lite grönsaker

+
Ett avsnitt Scrubs på datorn

=
Söndagsfrukost


Då var det städdags!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Är på jobbet för ronder mm och ska åka hem nu. Kul att du hade det trevligt igår. Fina matbilder. Verkar hälsosamt!!
    kram pappa

    SvaraRadera
  2. Kämpa på med städningen! Själv är jag på jobbet och har rondat mm. Nu hem!
    Kram Pappa

    SvaraRadera
  3. Lång sovmorgon och du gick upp 10 :O

    SvaraRadera
  4. Haha ja Petter du vet, allting är relativt men för mig är det ganska sent faktiskt. För dig kan det väl mer räknas som en tidig morgon ;)

    Nu har du ju fått koll på det här med kommentarer pappa :) Håller just nu på att laga lasagne till ikväll, so far so good :) kram

    SvaraRadera