måndag 29 mars 2010

Måndagkväll = peppad

Idag är det måndag kväll vilket betyder att jag har varit på body combat vilket i sin tur betyder att jag är på bra humör! :) Var lite nervös inför dagens pass eftersom jag har haft ont i knät men jag tog det försiktigt och var medveten om varje rörelse så att jag inte råkade vrida knät och då gick det bra. Totalt sett blev det 30 minuter rygg, knappt en timme body combat, 15 min mage och 15 min rumpa (abdos fessiers pa franska).

Lägg märke till mitt "knappt en timme body combat", hur är detta möjligt kan man fråga sig när kursen är förutbestämd att vara en timme? Jo detta är Frankrike och jag vet inte men inställningen är väl kanske lite mer avslappnad. Det händer ganska ofta att ledarna börjar kursen lite senare, spenderar ganska mycket tid under kursen med att skämta och sedan "inte orkar" köra till exempel styrkan i slutet på passet. (Ja det kanske är så i Sverige med, jag vet inte, men tror inte det, vad säger ni?) Men det som förvånar och irriterar mig lite är att detta är vilt påhejat av de franska tjejerna (nooo inte styrka, snälla inte styrka!). Jag fattar inte riktigt det, man går väl till gymmet för att träna eller, inte för att ta det lugnt?

Var lite irriterad först efter det korta och ganska lätta body combat passet idag men å andra sidan så har vi väldigt roligt under träningen och det är kul med ledarna som bjuder på sig själva så man får väl ta det goda med det onda helt enkelt. Och dessutom kan man ju stanna kvar lite längre och träna ett pass till om man skulle vilja (vilket jag därför gjorde idag)....

...fast jag föredrar ändå de riktigt jobbig passen :D

När jag kom hem hade pojkvännen lagat mat. Chili con carne med guacamole, lyxigt!

Nu ska jag krypa ner i sängen, var fruktansvärt jobbigt att ta sig upp imorse så hoppas det blir lite lättare imorgon, ciao!

2 kommentarer:

  1. Mycket mat blir det-och mycket träning..
    Både Kalle och Petter kommer ut på fredag. Och Amanda förstås. Ska bli kul!
    Kram pappa

    SvaraRadera
  2. Ah vad roligt! Sa Kalle ar hemma da igen! :) Blir jatteroligt att traffa er allihop, kramar

    SvaraRadera