måndag 22 mars 2010

Sagan om en helt vanlig dag

Bortsett från superträningspasset så kan jag inte påstå att den här dagen har varit speciellt spännande. Så här är sagan om en väldigt vanlig dag i Johannas liv, möjligtvis något gråare och regnigare än vanligt...

Dagens outfit, kors i taket, Johanna i röda byxor! Det ser man inte så ofta då jag vanligtvis är en typisk jeans + svart + grått + möjligtvis lite vitt tjej. Men jag gillar faktiskt de här byxorna.

Oj oj oj, gröten är jättevarm och jag är sen som vanligt, finns egentligen inga marginaler i mina mornar att hinna ta bilder

Kör till jobbet, so far so good

Suck...bilkö! Varje morgon samma sak! Men idag verkar det riktigt illa?

Yeey! Framme på jobbet, resan som normalt tar 15 minuter tog 45 minuter idag pga all trafik och nu är jag 20 minuter sen till mitt möte, toppen! :p
Gjorde inget att jag var sen till mötet visade det sig, det var nämligen inte bara jag som fastnat i trafiken så allting blev förskjutet, puh!

Ett ovanligt inslag i min dag, jag äter lasagnen från igår till lunch. Brukar ALLTID äta i cantinen när jag inte tränar på lunchen men trodde inte att jag skulle få någon lunchrast idag så hade tagit med mig mat hemifrån, gott!

Sen jobbade jag och jobbade och jobbade...

Innan det äntligen blev dags att ge sig av till mitt favoritplace,  the gym, TOPFIT!

Två och en halv timme senare (försöker smygta bilden snabbt snabbt så att ingen skulle se vilket resulterar i en rätt dålig bild men det bjuder jag på):


Proteinbar i bilen (den bilden får ni inte se, för ful) och sedan hem. Där höll pojkvännen på att laga mat :) , blev wok ikväll, massa jättegod wok, på gränsen till proppmätt nu.

Och där tar min vanliga dag slut och det är dags att sova. Vi får väl se hur det går med en massa mat i magen, det sägs ju att man drömmer mardrömmar om man är för mätt när man lägger sig... Men på sistone drömmer jag ju mardrömmar varenda natt i alla fall (snyft snyft) så det gör nog inte så stor skillnad.

Nej nu somnar jag nästan, dags att släcka ner här. Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Hej Lovely!!! Älskar din blogg :-) Vad fin du är!! Puss Cissi AKA Mrs Morton

    SvaraRadera
  2. Tack sota du, vad glad jag blir! :)
    Fortfarande inga planer pa att dra soderut? Borjar bli var har nu ;)

    SvaraRadera