tisdag 9 mars 2010

Nagellack och godis

Efter att ha fått manikyr då jag var i Colombia försöker jag nu hålla mina naglar i ett hyfsat skick vilket innebär att jag försöker mig på att använda nagelfil och nagellack! Detta låter kanske ganska basic men då ska ni veta att förra gången jag använde en nagelfil var jag fortfarande tonåring och ja, det var ett tag sen. Är liksom inte så bra på att vara sådär tjejigt fixig, tröttnar om det inte går snabbt. Men, nu har jag gjort det i alla fall, tagit bort mitt gamla nagellack, filat fin form och lagt på tre lager vitt lack PLUS överlack! Detta är nästan överkurs :) Och nu är lacket nästan torrt och det verkar faktiskt som om jag har lyckats utan att förstöra det, lite stolt ;)

Det blev wok och rödvin tillslut ikväll. Gjorde en riktigt god wokvariant med kyckling som jag fräste tillsammans med min nya wokkrydda, en kryddblanding med bla sesamfrön, kockos och curry (sorry ingen ide att jag visar för finns bara i Frankrike). Jag la sedan till vitlök och champinjoner, broccoli, äpple, paprika och min favorit; vitkål. Lät tillslut detta puttra ett tag tillsammans med en liten marinad gjord av teriakisås, sambal oelek och honung, mmm. Och till det ett glas rödvin.


Tyvärr har jag kommit in i en småätarperiod igen! Kom helt ur det i Colombia men nu är det som om min kropp bara skriker efter energi hela tiden och jag kan inte sluta stoppa i mig en massa godis. Mår inte bra av det så måste sluta men det är svårt, socker är verkligen beroendeframkallande. Så ikväll har jag lyckats äta en hel del lakrits från Amsterdam (mellanlandar där på väg hem till Sverige och passar på att köpa på mig ett lager eftersom de har den bästa saltlakritsen) och även ett fikon med dulce de leche från Colombia. Just nu mår magen sådär.

Men men, no big deal, imorgon kanske blir en ny nyttig dag vem vet :) Det är i alla fall body combat dag och det får mig ju alltid på bra humör.

Godnatt!

Nygjorda naglar och supergod lakrits:

Har även fina tånaglar men dem har jag inte gjort själv:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar