tisdag 16 mars 2010

Drömlös?


Ibland verkar det som om alla har en drom eller en plan for frantiden och livet. Jag har aldrig riktigt haft det. Inte ens nar jag var liten visste jag vad jag ville bli nar jag blev stor (mer an att jag ville bli samma sak som mamma och pappa men inte saker pa att det raknas). Saker har mer hant for mig och jag har tagit mojligheterna och foljt med, vilket hittills har gatt ratt sa bra. Inte sa att jag inte har brytt mig, jag har alltid varit ambitios, men jag har liksom inte haft en long term plan som jag har foljt. Fram tills nu har det anda varit en ratt bra strategi. Hade jag haft en plan hade jag inte kunnat vara lika flexibel, till exempel hade jag nog aldrig kunnat stanna i Frankrike, vilket till exempel hade inneburit att jag aldrig skulle ha lart mig franska och spanska (och det ar ju inte helt fel att kunna sprak).

Men nu... nu borjar det kannas som om jag nog ar tvungen att skapa mig en plan. Saker hander inte bara utan jag maste ta tag i det hela och bestamma vad jag vill gora av min framtid. Det ar inte latt, speciellt inte nar man bor i ett annat land, har en pojkvan fran ett tredje land och dessutom inte riktigt vet vad man egentligen vill. Men jag har borjat fundera leta och planera, och jag ska inte ge upp. Det har ar mitt projekt for det narmaste aret. I'll keep you updated ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar