torsdag 18 mars 2010

Bed blogging

Har haft en trött dag idag så ligger redan i sängen och ska snart sova men tänkte orka skriva ett inlägg först. Dagen har som sagt bjudit på en rolig överraskning i och med jobberbjudandet, sedan att jag kommer tacka nej är ju mindre roligt men men.

Body pump passet idag kändes ganska tungt. Har fått lite ont i en axel vilket jag kände av i vissa rörelser och det är ju inte bra. Ska nog ta och vila från pump i ett par dagar nu så hoppas jag det blir bättre.

Dagens rätt blev en mexikansk soppa och med risk för att bli tjatig så var även denna hämtad från Molly's hälsoblogg. Min soppa blev dock med vissa små modifikationer då jag inte hade alla ingredienser hemma. Betyget på soppan är mycket positivt. Snabbt att tillaga, enkla ingredienser, gott och nyttigt! Vad mer kan man önska sig? Jag hade ingen mexikansk kryddblandning eller chilipeppar så använde sambal oelek och spiskummin istället vilket gick bra, istället för grönsaksbuljong blev det kycklingbuljong och istället för youghurt creme fraiche. Rekommenderas!

Nu är det snart helg igen. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på den här gången, en fest blir det i alla fall och så ska vi kanske hjälpa till att bygga hus en del... Ja vi får väl se, jag skulle behöva städa och fixa lite här och så vill jag ringa mormor och morfar och pappa och lite vänner i Sverige.

Nu har pojkvännen somnat här bredvid så dags för mig att göra honom sällskap.

Att ta livet med en klackspark och vara cool, jag är inte riktigt där än men jag tror att du är en bit på vägen i alla fall. Avslutar dagens inlägg med ett litet mantra i denna anda: det är bara en bil, det är bara en bil, det är bara en bil...

1 kommentar:

  1. En bil är en bil är en bil är en bil, är sannerligen en bil!!!!;-)

    SvaraRadera