onsdag 24 mars 2010

Igår idag

Igår somnade jag ju som sagt ifrån hela bloggandet och allt annat jag ville göra också för den delen. Därför sattes klockan tidigt imorse och nu har jag nästan 3 timmar innan det är dags att gå till jobbet. Lyx! Det är ju som en hel kväll nästan.

Ligger just nu fortfarande i sängen och jag och pojkvännen försöker bestämma var vi ska åka i påsk. Vi är lite sent ute minst sagt så priserna är rätt höga var man än vill ta vägen. Just nu är alternativen Paris (vilket inkluderar ett besök på Colombianska ambassaden för att förnya pass), Sverige (men mycket tveksamt för dyyrt), Bryssel (då vi har vänner där) eller Italien. Ett beslut måste nog tas under dagen om vi inte ska sluta med en mycket dyr nota så jag uppdaterar senare.

Lite försent kommer här en update över gårdagen:

Vackert över bergen under morgonpromenad

Den här bilden är inte från igår men inte hunnit lägga in den innan

(Går)dagens outfit, premiär för de svarta byxorna som jag köpte på Madrid flygplats. Tyvärr så töjde de sig jättemycket, som jag var rädd för men som tjejen i affären försäkrade att de inte skulle...

Inte mycket att säga om dagen. Satt i ett möte från klockan 9 till klockan 6 på kvällen, ganska intressant men ganska långa passager då det pratades om saker som inte direkt berörde mig... Efter jobbet kände jag ganska mycket för att bara gå hem och få lite tid hemma, bestämde dock att gå en sväng till en bar i närheten av jobbet med ett par vänner och ta en öl. Var riktigt trevligt så ett bra beslut. 

Vid åtta åkte jag hem och bakade bröd. Den här gången blev det ett morots & kanelbröd. Jag gjorde dubbel sats och bytte ut 1/2 deciliter av vetemjölet mot havregryn, blev riktigt gott! Mitt favoritbröd så långt tror jag (tyvärr ska sägas för jag har världens sämsta rivjärn och att riva moroten var tungt...). Jag hade brödet i ugnen i 15 minuter och då var det fortfarande lite degigt i mitten. Jag använde dock fromage blanc som är lite rinnigare i konsistensen än kesella så kan ju vara förklaringen. Men poängen är att titta dig inte blind på tiden i receptet utan kolla in hur brödet ser ut innan du tar ut det för om det inte ser färdigt ut är det förmodligen inte det ;)

Degen

Hon som bakade ;)

Bullarna innan ugnen
Och det färdiga resultatet. Macka med avokado och creme cheese:

Nu tycker pojkvännen att jag är tråkigast i världen så bäst att jag slutar blogga och pratar lite med honom istället. Vi hörs senare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar