söndag 7 mars 2010

Det första inlägget

Jag har varit sugen på att starta en blogg ett bra tag nu men inte riktigt vågat. Ska man lämna ut sig själv på det sättet som det innebär att skriva sina tankar på nätet? Hur kan det påverka framtiden? Tänk om jag skriver något och sen läser en framtida arbetsgivare detta och det påverkar mig negativt? Och sen är det ju hela grejen med att överhuvud taget orka skriva saker regelbundet i bloggen. Jag som aldrig ens lyckats få ihop en dagbok hur ska det här egentligen gå?

Många tankar och funderingar, vilket ofta resulterar i att jag inte gör något alls, jag stoppar mig själv innan jag ens har hunnit testa. Så just därför bestämde jag mig för att trots alla tvivel testa det här med att blogga eftersom jag faktiskt är sugen på att göra det, och sen får vi väl se hur det går. Det värsta som kan hända är ju att jag misslyckas och värre saker har ju hänt eller hur?

Så vem är jag då? Jag är en tjej som är rädd för ganska mycket saker men som försöker göra dem i alla fall. Det är ganska jobbigt för man slösar ju bort en massa energi på det sättet men jag har inte så många alternativ. Jag bor i Frankrike sedan 4 år tillbaka så skriva på svenska är inte något jag gör dagligen direkt, därför får ni ursäkta om vissa formuleringar kanske låter lite svengelska ibland, det blir så liksom. Bloggen är just nu på svenska i alla fall, tror jag börjar så, känns lite mer privat att inte alla här kan läsa om mig i alla fall, sen får vi väl se om den byter språk så småningom. Språk är för övrigt en sak som jag verkligen gillar, pratar förutom engelska även franska och spanska, fast jag skulle behöva plugga dessa lite mer för att verkligen bli flytande men orkar inte riktigt just nu.

Vad mer kan jag säga om mig...? Jo jag älskar att träna och jag tror att dans och träning egentligen är min passion i livet. Det var genom att läsa träningsbloggar som jag blev sugen på att börja blogga själv, även om jag är på en sådan amatörnivå att jag inte tänker kalla min blogg för en fitness blogg. Däremot kommer det nog stå en hel del om gymmet här och var. Jag vet faktiskt inte, hittills är ju bloggen oskriven så vi får se vad det blir av den.

Nej nu ska jag leka lite med bloggens inställningar så att jag kan börja lägga in lite bilder och sådant roligt. Och sen verkar det som om "Les Experts" (CSI) börjar på TV nu, kanske ska ta och titta på det också :).

Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar