onsdag 31 mars 2010

Fiskpinnar

Blev det till middag ikväll. Tillagade med mammas "recept" det vill säga serverade med kokt potatis, en sallad gjord med tomat och gurka och till detta kall sås gjord med creme fraiche och Estrella dipmix, en enkel men mycket god rätt!

Har annars varit en rätt tråkig dag idag. Eller egentligen inte tråkig dag men jag har varit på dåligt humör. Kände av knät lite igen på träningen och på eftermiddagen fick jag huvudvärk :( När jag kom hem var jag superhungrig, vilket ni ju vet inte gör under för mitt humör, så då kändes det ännu värre. Nu efter att ha ätit känner jag mig piggare men tanken på att jag nu måste ta tag i packning känns inte lockande.

Det verkar gå magsjuka hos vår första anhalt i Sverige... Väldigt många som har haft det i år eller? Får den känslan när jag läser på facebook i alla fall. Jag hoppas verkligen att de stackarna kryar på sig snabbt! Magsjuka är inget roligt att ha, och inget alternativ när man ska hälsa på de inte purunga morföräldrarna :S

Ja ingen ide att fundera över det nu egentligen, det märks ju vad som händer. Men annars så är jag VÄLDIGT bra på att oroa mig och fundera och bli ängslig och planera etc. Jag spenderar alldeles för mycket onödig energi på att vara rädd helt enkelt. Om jag bara kunde få in i mitt huvud det som jag så klokt kan skriva ner; det är ingen ide att oroa sig, om något dåligt händer då har man tid att vara ledsen för och ta itu med det då, och om det dåliga inte händer ja då var det ju väldigt dumt att man ödslade en massa kraft och energi på att vara rädd för det!

FÖRSTÅ DET NU Johanna!

1 kommentar:

  1. Hi hi...Oh vad du är klok. Precis som jag själv!!! Kunde sagt detsamma...men leva efter det... VARJE dag...kanske liiite svårare! Men vi jobbar vidare på det. Kram från moster...

    SvaraRadera