tisdag 16 mars 2010

Husmor?

Vet inte vad som har hänt med mig men på senaste tiden tycker jag det är riktigt roligt att laga mat! Och ju mer mat jag lagar ju roligare är det, men det kanske är normalt?

Ikväll blev det återigen en rätt från Mollys hälsoblogg, verkligen en superbra receptblogg! Jag lagade linser med vitkål och morot, fast istället för linser använde jag tonfisk då jag fick stark påtryckning hemifrån om protein :) Kan verkligen rekommendera denna rätt! Enkel att göra, nyttig och rolig smak.
Recept 2 personer som jag gjorde det
  • olja
  • 1 rödlök, hackad 
  • 1/5 vitkål, strimlad
  • 1 morot, grovt riven
  • 1 äpple, skuret i små bitar
  • ganska mycket curry
  • kanske ca 3 msk tomatpuré
  • 2.5 dl dubbelstark kycklingbuljong, varm (att spä med) 
  • 1 dl créme fraiche
  • 2 tsk stark senap
  • tonfisk, 1 burk
  • salt & peppar
Serverat med pasta


Efter detta gjorde jag chocolate chip cookies, fast min egen variant med lite kanel och ingefära.

I ugnen


Så många kakor så att jag nästan kan gömma mig bakom dem :)

Nu är det dags att äta kakor! :)

1 kommentar: