lördag 13 mars 2010

Lördagsmorgon

Åh vilken skön fredagskväll och lördagsmorgon! Igår gick vi först till gymmet efter jobbet vilket väl var sådär. Jag var först med på en aerobicsklass som inte alls var roligt. Jag lyckades inte hänga med i stegen för fattade inte en sväng (är totalt sämst på att tänka i tre dimensioner så även om jag har bra koordination faller det helt om någon gör en sväng och jag inte får tid att fatta hur den görs, kan liksom inte se det själv :S). Dessutom hade instruktören jättehög musik på, jag H*TAR verkligen det! Jag menar visst jag fattar också att man vill ha hög musik så att det blir stämning men när det blir så högt att man börjar höra att högtalarna nästan spricker då är det inget roligt. Jag är ljudkänslig iofs men igår var jag tillslut tvungen att bara ta mina saker och springa ut ur salen medan jag höll för öronen, det kan inte vara normal volym! Hm anyway, efter detta så kom pojkvännen och vi tränade biceps och triceps tillsammans vilket var roligt. Enda problemet är att han är livrädd att jag ska få för mycket muskler så han vill inte att jag ska lägga på ordentligt med vikt vilket ju är lite trist... Fattar inte vad det är för grej med alla latino länder och sydeuropeiska länder för den delen, vad är det som är så farligt med tjejer som har lite muskler? Det är ju inte så att jag kommer bli superbitig, vill bara ha lite mer definition. Plus att jag tycker att det är jättefint när man kan se armmusklerna..jaja.

Efter gymmet hade vi myskväll hemma. Åt broccoligratäng med fiskpinnar och sen choklad (Linds mörka choklad med lite salt i, låter kanske konstigt men jag lovar det är jättegott!)Tittade sen på Scrubs (vilket för övrigt är en av världens bästa serier enligt mig, identifierar mig med Elliot ganska mycket...). Somnade båda två i soffan vid tolvtiden.

Idag vaknade vi av att solen sken så vi gav oss ut på en morgonpromenad runt capen, skönt! Tog lite bilder också där vi (eller speciellt jag) ser halvroliga ut :D

Så här glad var jag ;)

När vi kom tillbaka igen bakade jag bröd, recept som jag återigen hittat på Molly's hälsoblogg. Grahamsbröd med aprikoser och banan, jättegott! Sen gjorde vi riktiga svenska mackor, något som jag inte ätit på jättelänge, med tomat och sallad, mums! Nu är jag riktigt mätt och ska väl ta och göra mig iordning och få lite fixat idag, är ju trots allt tolv :) Halvfem är det dags för bodycombat och bodypump på gymmet och ikväll ska vi nog bjuda hit lite vänner, en skön lördag!

Degen med banan och fromage blanc (typ kesella fast godare)

Blev till dessa bröd

Som blev denna frukost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar